ni pun baik gak

ni kalau dengor tak meremang bulu roma tak tau la

terbaik

tonton...dengar...faham...fikir...

Apa nak jadik gaknye

1 April haritu aku ada temuduga kat Suruhanjaya Perkhidmatan Awam kat Putrajaya. Temuduga untuk Pegawai Perkhidmatan Pelanggan. Aku bukan nak cerita tentang temuduga tu tapi pasal gambar2 kat bawah ni. Semua gambar ni aku amik kat bus stand depan bangunan SPA tu. Apa nak jadi ngan orang negara ni aku pun tak tau. Buang sampah asal boleh je. Plastik jajan merata ngan kotak rokok lagi. Kata bangang kang marah lak. Ni la yg orang kata mentaliti kelas ketiga tapi nak kemudahan kelas pertama.



Siap ada lak hah yg selit kotak rokok kat celah kerusi panjang tu



padahal tong sampah yg disediakan tak sampai pun 5 meter dari bus stand tu



ntah le apa lg yg boleh dibuat untuk mengajar org2 negara ni cara menjaga kebersihan.
Kalau longkang tersumbat ke air parit tak mengalir ke pandai lak kata PBT tak buat kerja.
Tapi diri sendiri tak reti nak sama2 jaga kebersihan.
Lantak korang lah.