Dialog Pemuda Palestin dengan Pemuda Yahudi


Sebagaimana diceritakan oleh Imam Kamal Naseer dalam tazkirah ringkas beliau pada malam tadi, sebelum mengerjakan solat Tarawih. Ikuti kisahnya.

Dialog antara Pemuda Palestin (PP) dan Pemuda Yahudi (PY) :
PP : "Satu hari nanti kami akan dapat membunuh kesemua yahudi"
PY : "Aku percaya kamu semua dapat membunuh kami. Tetapi itu hanya akan berlaku apabila umat Islam yang berjemaah mengerjakan Solat Subuh ramainya melimpah ruah seperti ketika sedang berjemaah mengerjakan Solat Jumaat"

Oleh itu wahai tuan2 dan puan2 sekalian, saya menyeru kepada diri saya dan juga pembaca blog ini, bersatulah dengan kesemua umat Islam yang lain. Agar cita2 kita membebaskan bumi Palestin dari cengkaman yahudi yang dilaknat Allah akan dapat dilaksanakan secepat mungkin.


Lupakan dari parti politik mana kita berdaftar, apa warna kulit kita, apa nama bangsa kita, kereta apa yang kita gunakan, mahal atau murah pakaian yang kita pakai. Asal saja kita beragama Islam, kita tetap menyembah tuhan yang sama, kiblat kita sama, syahadah kita sama, AlQuran kita sama, nabi junjungan kita sama. Tetapkanlah iman kita untuk menghadapi segala cabaran dalam menentang musuh umat Islam ini.   


Sempena di dalam bulan Ramadhan yang mulia ini, bertekadlah untuk kembali kepada fitrah Islam yang sebenar. Jangan kita lalai dan lupa tanggungjawab dan hala tuju yang sebenar akan kehidupan kita di atas dunia yang sementara ini.


p/s: jika anda berminat boleh copy & paste ke dalam facebook notes, blog, forum dsb. sebarkan kepada rakan2 anda.

No comments: